Általános eladási, szállítási és fizetési feltételek
Az általános eladási szállítási és fizetési feltételek a KAEV Trading Kft. és INDUSCO-HUNGARY Kft. által végzett teljesítésre / gyártott termék, kiadott áru, nyújtott szolgáltatás/, eladásra és szállításra vonatkoznak. Ezektől eltérő értelmű megállapodás, szerződés vagy vállalás létrejöttéhez minden esetben a mi egyező írásbeli visszaigazolásunk szükséges.
Amennyiben a Megrendelő vagy a Vevő az általánostól eltérő feltételeket kér, úgy azokat eseti szerződésben írásban kell rögzíteni, melyet a felek cégszerű aláírásukkal hitelesítenek.
1. Ajánlatok és árak
A tevékenységi körünkben szereplő termékek és szolgáltatások szabadárasak. Az ajánlatainkban feltüntetett feltételeket és árakat /külön erre vonatkozó eltérő időpont feltüntetése híján/ 3O napig tartjuk magunkra nézve kötelezőnek. Forintban megadott áraknál 5%-ot meghaladó forintleértékelés esetén ajánlataink árakra vonatkozó része automatikusan érvényét veszti.
- 2. Teljesítési határidő
Az ajánlatokban szereplő határidők tájékoztató jellegűek. Konkrét teljesítési határidőt rendelés visszaigazolásakor vagy szerződéskötéskor vállalunk. Eladás esetén 8 napnál, gyártás vagy szolgáltatás esetén 3O napnál rövidebb határidő eltolódásból eredő kárigény velünk szemben nem érvényesíthető. A Megrendelő hibájául felróható késedelem a vállalt határidő módosulását eredményezi. Fenntartjuk a jogot az elő-, illetve rész-szállítások teljesítéséhez és számlázásához.
- 3. Rendelésfelvétel
Rendelések elfogadása és visszaigazolása történhet szóban vagy írásban. A szóban kötött megállapodásokra minden esetben a KAEV Trading Kft és az INDUSCO-HUNGARY Kft. általános eladási, szállítási és fizetési feltételei vonatkoznak
- 4. Árak
Az alapáraink mindenkor gyöngyösi telephelyünkön történő kiszolgáltatásra vonatkoznak. Ettől eltérő ármegállapítást írásbeli szerződésben kell kikötni, különös tekintettel az egyedi felár, vagy nagysorozati árengedmény alkalmazására.
- 5. Szállítás, feladás
A szállítás vagy feladás mindenkor a Vevő kérésére és felelősségére történik. Fenntartjuk a jogot, hogy a szállítmányt a Megrendelő költségére biztosítsuk. Amennyiben a Vevő nem ír elő szállítmányozót, úgy mi az általunk legkedvezőbbnek ítélt szállítási módot választjuk. Az áru átvételekor észlelt bármilyen károsodást, vagy hiányt a szállítmányozóval írásban igazoltatni kell és azt a kárjegyzőkönyvhöz mellékelve részünkre haladéktalanul meg kell küldeni.
- 6. Csomagolás
A szállításhoz, feladáshoz történő csomagolás költsége a Vevőt terheli. A csomagolási költségeket a Megrendelő részére önköltségi áron leszámlázzuk. Külön megállapodás híján fenntartjuk a jogot az általunk legmegfelelőbbnek ítélt csomagolási mód megválasztására.
- 7. Rendelésfelmondás, szerződéstől való elállás
Részünkre felróható durva gondatlanság esetén a Megrendelő a szerződéstől elállhat, rendelését felmondhatja, velünk szemben kárigénnyel léphet fel a törvény által meghatározott esetekben és mértékben. Egyéb indokkal szerződéstől elállni, vagy visszaigazolt rendelést felmondani a költségeink és kiadásaink kiegyenlítését biztosító anyagi konzekvenciák nélkül nem lehet. Elvégzett vagy folyamatban lévő teljesítés átvételétől csak előzetes írásbeli beleegyezésünkkel, egyéb megállapodás híján a felmerült költségeink megtérítése mellett állhat el a Megrendelő.
A rendelésfelmondásig vagy szerződéstől való elállásig folyósított előlegekre elszámolási és visszatérítési kötelezettséget ismerünk el a vállalás bruttó értékének 30%-át meghaladó összegrészre, melynek kiegyenlítése elsődlegesen a vállaláshoz kapcsolódó kész és félkész produktumnak természetbeni kiszolgáltatása útján történhet.
- 8. Reklamáció
Reklamációt csak akkor tudunk elfogadni, ha azt az átvételt követő 8 napon belül részünkre írásban megküldik. Ebben az esetben a mindenkori vonatkozó törvényes határidőt és rendelkezéseket kell figyelembe venni. Amennyiben a kifogást jogosnak találtuk és a termék nem javítható, akkor kötelezzük magunkat a cserére. Ha a javítást vagy a cserét nem teljesítettük és a reklamációt elismertük, akkor a Vevő értékcsökkentési igénnyel léphet fel.
- 9. Garanciális kötelezettségek
A garanciális idő az INDUSCO-HUNGARY Kft. új gyártású termékekre a vásárlást követő 12 hónap, felújított termékekre 3 ill. 6 hónap. A gyártáshibás gépeket díjmentesen kijavítjuk. Nem rendeltetésszerű használat, törés, illetéktelen vagy szakszerűtlen beavatkozás, elemi kár, átalakítás, helytelen tárolás stb. esetén a garancia megszűnik. Normál kopás, elhasználódás, meg nem engedett hálózati ingadozásból eredő meghibásodás esetére az ingyenes javítás nem vonatkozik.
- 10. Fizetési feltételek
Az általunk kiszolgáltatott áruk és szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítési módjáról mindig a részünkről meghatározottak, vagy a vonatkozó érvényes szerződésben megadottak a mérvadóak. Gépeladás, különösen egyedi gépek gyártásánál 50 % előleget kérünk a gyártás indításához, és a hátralévő 50%-t a gyártó telephelyén történő sikeres átadás követően, a kiszállítás előtt kérjük kiegyenlíteni. Átutalás és beszedési megbízás esetén a számlánk kiegyenlítésének esedékessége a számla keltét követő 8 banki nap. Késedelmes fizetés esetén a jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő késedelmi kamatot számítunk fel. Ha a Megrendelőnek vagy Vásárlónak gazdasági, fizetési nehézségei vannak (például csőd, felszámolás, stb.), vagy a korábbi szállításainkat pontatlanul fizette ki, akkor azonnali fizetést illetve készpénzfizetést kérhetünk a még nem teljesített rendelésekre is. Ez esetben fenntartjuk magunknak a jogot arra is, hogy a szállítási szerződéstől elálljunk. A számlánk kiegyenlítésének biztosítása a Megrendelő kötelessége akkor is, ha a Megrendelő nem azonos az átvevővel. Ezért eltérő átvevő esetén az árut csak meghatalmazásra szolgáltatjuk ki a Megrendelő felelősségére, mely meghatalmazás egyben készfizető kezesség vállalását is jelenti
- 11. Tulajdonjog
Ameddig az általunk gyártott termék, kiadott áru, nyújtott szolgáltatás teljes ellenértéke nincs részünkre kifizetve, addig az saját tulajdonunkat képezi. A nevezettek használatbavétele, elidegenítése, feldolgozása vagy továbbértékesítése csak akkor történhet meg, ha annak teljes ellenértékét a Megrendelő már kiegyenlítette. A vonatkozó számlánk kiegyenlítéséig a Vevő nem jogosult arra, hogy a nevezett javakat harmadik személynek átadja, biztosítéknak vagy zálognak felhasználja, illetve továbbadja. Csőd, felszámolás vagy egyéb, a jogaink harmadik személy által történő korlátozása esetére a Vevő kötelezi magát közvetlen és haladéktalan értesítésünkre.
- 12. Jogviták
Jogvita esetére a felek a Heves Megyei Bíróság, Eger illetékességét fogadják el. Minden esetben a PTK hatályos rendelkezései a mérvadóak.